Február 4. és 6. között rendezték meg a Nemzetközi Élelmiszeripari és Horeca Szakkiállítást, ahol a sütőiparban érdekelt cégek és azok eszközbeszállítói is képviseltették magukat. A számos kiállító mellett színes programokkal is várták a szervezők az érdeklődőket, többek között cukrászati, sütőipari és vendéglátóipari versenyeket is rendeztek a rendezvény 3 napján.
A szakmai kiállítások iránt általában nagy az érdeklődés és idén sem volt ez másként. A cukrászati és vendéglátóipari kiállítók és a hazai érdekképviseletükön túl a sütőipari vállalkozások és az ő érdekeiket képviselő szervezet a Magyar Pékszövetség is jelen volt. Örömmel fogadtak bennünket, hiszen a szigetszentmiklósi Gere pékség mindig is élen járt a szakma képviseletében. Idén is hatalmas standdal készült a szövetség, ahol bemutatásra kerültek a tavalyi Szent István Napi Országos Kenyérverseny díjazottjai, kiváló sütőipari kézimunkák és mindezt kiegészítették egy hatalmas vendégváró térrel, ahol a szakmai látogatók, üzleti partnerek és a pékségek képviselői foglalhattak helyet és fogyaszthatták el kávéjukat, üdítőjüket, esetleg szendvicsüket.
Érdekes és izgalmas témák kerültek terítékre. Hosszas diskurzus folyt a sütőipar jövőjéről, az oktatási rendszerről, az utánpótlásról, az ágazatot érintő problémákról és a résztvevők is megoszthatták aggályaikat, észrevételeiket és tapasztalataikat a többiekkel.
A szakma továbbra is egyetért abban, hogy a legégetőbb probléma, hogy a munkaerőpiacon nehéz, ha nem egyenesen lehetetlen szakképzett munkaerőt találni, a fiatalok számára korántsem vonzó a pék szakma, valamint a finanszírozás kérdése is komoly nehézségeket okoz a hazai vállalkozások számára.
Hogy ne csak és kizárólag negatív témákról essen szó, akadt szép számmal olyan vélemény is, ami megerősíteni látszik azt a trendet, hogy egyre több vásárló számára fontos a pékáru minősége, azok összetétele, a reform termékek iránti kereslet növekedése a vásárlók és a viszonteladó partnerek részéről egyaránt. A kereskedelmi tevékenységet egyre inkább felváltja a vendéglátás folyamata, ahol a vásárlóból fogyasztó vendég lesz, a vásárló egyre több időt tölt el az üzletben, hiszen olyan kiegészítő termékek is megjelentek a kínálatban, mint a kávé, tea, üdítő és olyan szolgáltatások mint a wifi és a nyomtatott újság. Egyre többen térnek be ebédidőben is, hiszen a mintaboltban egyre több hideg és meleg étel is helyet kap a választékban, mint a szendvicsek, hamburgerek, pizzák.
A sütőipari vállalkozásokat kiszolgáló nagy cégek standjai is megtalálhatóak voltak. Közül is kiemelném az Ireks-Stamag Kft-ét, akik ezúttal is hatalmas és nagyon látványos standdal készültek. Az üzletkötők, bemutató pékek sürögtek-forogtak és fogadták a szakmai látogatóikat, partnereiket.
A pultok roskadásig voltak pakolva kenyerekkel, baguette-kel, magos és egészséges pékáruval, süteményekkel és a cukrászpultjuk is egészen elképesztő látványt nyújtott.
Természetesen mi is jónéhány órát tartózkodtunk náluk, ahol kiváló vendéglátásban volt részünk. Számos érdekes és izgalmas termékötletet kaptunk tőlük, ahogyan a többi beszállító standján is. Bevallom nehezen tudnánk választani a rengeteg termékötlet közül, hogy mit és melyiket, milyen formában valósítanánk meg közülük.
A szakmai napokon való részvétel kiemelt fontosságú számunkra. Egyrészt rengeteg olyan információhoz juthatunk, ami alapjaiban határozza meg, hogy milyen termékeket fejlesszünk, milyen alapanyagokat használjunk. Általuk jobban fel tudunk készülni a vásárlói szokások változására, az új igényekhez tudjuk igazítani termékkínálatunkat és nem utolsó sorban üzleteink szolgáltatásait és kiegészítő termékeit is ezek alapján is változtatjuk. Egyben remek visszajelzés számunkra, hogy elképzeléseinket, észrevételeinket mások is megerősítik. Az üzleti kapcsolataink ápolására is a kiállítás kereteben kerül sor. Szükségünk is van rá, mert általa még szorosabbá válhat együttműködésünk beszállítóinkkal.